Naujienos|

Naujas pardavimų kanalas, vertybiškai artima socialinės atsakomybės sritis, noras padėti augti toms šeimoms, kurios neieško pragyvenimo iš pašalpų – tokiais motyvais savo pasirinkimą tapti nuolaidų sistemos Šeimos kortelė partneriais grindžia kalbinti verslai.

Kalbinti verslininkai prie nuolaidų sistemos daugiavaikėms ar neįgalius vaikus auginančioms šeimoms prisijungė palyginti neseniai – kas prieš porą mėnesių, o kas vos prieš kelias dienas, tad ir klientų antplūdžio dar tebelaukia.

Išimtimi galima pavadinti nebent Giedrę Valskienę. Su naudomis, kurių verslui suteikia Šeimos kortelė, ji susipažino viena pirmųjų, prieš beveik 2 metus. Tuometinė G. Valskienės darbovietė teikė nuolaidą vairavimo mokymams ir, pasak pašnekovės, Šeimos kortelė kasmet atvesdavo dviženklį klientų skaičių. Rezultatas verslą tenkino: pritraukti naujų vartotojų, papildomai neinvestavus nė euro į viešinimą, visada smagu.

Šiandien G. Valskienė atstovauja UAB „Mokymų organizavimo grupė“, teikiančiai paslaugas įmonėms, o ne fiziniams asmenims. Kadangi, kaip pati sako, Šeimos kortelės idėja jai patinka, ryžosi eksperimentui – pasiūlyti nuolaidas šeimos verslams. „Magėjo išbandyti, ar įmanoma pritaikyti Šeimos kortelės koncepciją įmonių vadovams“, – prisipažįsta.

Parodžiusieji Šeimos kortelę minėtoje įmonėje gali pasinaudoti 30 proc. nuolaida darbo saugos dokumentacijai ir atstovavimui, 20 proc. nuolaida darbo saugos mokymams ir 20 proc. nuolaida transporto mokymams, nurodytiems čia.

Šeimos kortelė_Tomas Štura TDM apskaita_versli mama

Svarbiausia – užvesti ant kelio

„Anksčiau apie Šeimos kortelę buvau girdėjęs, tačiau susidariau įspūdį, kad ji skirta tik socialiai remtinoms šeimoms. Sužinojus apie šią nuolaidų sistemą daugiau, sužavėjo tai, kad kortelė skirta visoms šeimoms, neskirstant jų pagal socialinę padėtį. Pagalvojau, kad mūsų įmonės paslaugos būtų naudingos tiems, kurie neieško pragyvenimo iš pašalpų, bet bando kažką kurti patys“, – dėsto Tomas Štura, vadovaujantis įmonei „TMD apskaita“.

Nutarus orientuotis į verslą norinčias pradėti šeimas, su Šeimos kortele apsispręsta teikti 15 proc. nuolaidas gyventojų pajamų deklaracijos parengimui, konsultacijoms apskaitos ir mokesčių klausimais, mažosios bendrijos registravimo paslaugai.

„Tarkime, gimus vaikams, mama nusprendžia savo rankų darbo gaminiais prekiauti internete. Mes esame tam, kad padėtume jai legalizuoti šią veiklą: pagelbėjame įregistruoti individualią veiklą ar mažąją bendriją, konsultuojame, kuri juridinė verslo forma būtų tinkamesnė, kad pradedanti verslininkė būtų ir socialiai apdrausta, ir jaustųsi saugi iš mokestinės pusės“, – aiškina neseniai Šeimos kortelės partnere tapusios įmonės vadovas.

Paprašytas pakomentuoti plačiau, kodėl nuolaida teikiama būtent mažosios bendrijos steigimui, T. Štura atviras: ši juridinė verslo forma jam pačiam asmeniškai atrodo kur kas patrauklesnė vystant smulkų šeimos verslą.

Visų pirma, mažoji bendrija lanksčiai prisitaiko prie faktinių verslo poreikių – tai ypač aktualu, kai verslaujama namie auginant vaikus, ir vieną mėnesį veikla kunkuliuoja, o kitą galbūt visiškai sustoja. Įforminus veiklą, kurioje dirbama su darbo sutartimi, mokesčius reikėtų mokėti nuolat, o štai dirbant mažojoje bendrijoje – dažnu atveju tik tada, kai gaunama pajamų.

„TMD apskaita“ pasirengusi suteikti nuolaidą ir šeimos verslų apskaitos paslaugoms. „Jei veiklos nėra daug, apskaitą gali susitvarkyti ir pats savininkas. Teoriškai mažosios bendrijos apskaitą reikia tvarkyti kas mėnesį, tačiau dauguma smulkių verslininkų tai daro kartą per metus. Žinoma, mes galime padėti, užvesti ant kelio, kaip tai reikia padaryti teisingai, tačiau visuomet siūlome kreiptis į šios srities specialistus“, – teigia T. Štura.

Matomumas internete prasideda nuo triženklių sumų

Ne iš karto perpratęs, kaip veikia Šeimos kortelė, prisipažįsta ir Miroslav Abramovič, UAB „Ateities rinkodara“ vadovas. „Buvau girdėjęs, bet tiksliai nesupratau, kas tai per sistema, nes pats dar neturiu šeimos“, – nuoširdžiai sako verslininkas, neseniai apsisprendęs gausių šeimų verslams teikti 30 proc. nuolaidą tinklalapių ir elektroninių parduotuvių kūrimui bei komunikacijos paslaugoms socialiniuose tinkluose.

„Sužinoję daugiau, supratome, kad iš esmės tai yra dar vienas pardavimo kanalas, per kurį galima pritraukti klientų. Kadangi šiuo metu visas verslas kraustosi į internetą, jam tampa reikalingi tinklalapiai, elektroninės parduotuvės ir reklama, kuri į šiuos išteklius pritrauktų potencialių pirkėjų“, – kodėl tapo Šeimos kortelės partneriu, aiškina M. Abramovič.

Susidomėjusiam galimu bendradarbiavimu šeimos verslui „Ateities rinkodara“ pirmiausia padeda susigaudyti tikruosiuose rinkos poreikiuose. Pavyzdžiui, jei svarstoma kurti tinklalapį šeimos autoservisui, visų pirma pagal konkrečius raktažodžius paieškos sistemoje Google įvertinama, kaip dažnai tokių paslaugų ieškoma konkrečiame regione. Pasak M. Abramovič, tai leidžia suprasti, kiek prekė arba paslauga paklausi.

Taikydami specialias formules, rinkodaros specialistai apskaičiuoja, kiek verslininkui kainuotų pritraukti vieną klientą. Tarkime, investavus į Google reklamą 300 eurų per mėnesį, galima tikėtis 30 pardavimų. Tada strateguojama, kaip ir kur pateikti reklamą, kad ji klientui atsipirktų.

„Žmonių kalba kalbant, iš pradžių reikia įsivertinti, ar verslo idėja gyvybinga. Jei ji netradicinė, geriausias testas yra Facebook, kuris gali parodyti, kiek grįžtamojo ryšio sulaukia kliento veikla. Jeigu grįžtamasis ryšys tenkina, tuomet apsimoka daugiau investuoti į tinklalapį, GoogleYoutube reklamą ir panašiai“, – sako M. Abramovič. Verslams, kurie neturi biudžeto skaitmeninei rinkodarai, rekomenduojama įsidėti skelbimą į reklaminius portalus ir pasižiūrėti, kaip seksis.

Šeimos kortelė_Justina Skinder-Antul_versli mama

„Turėjome atvejų, kai pasiskaičiavus matyti, kad pardavimų gali būti, tačiau kiek jie sugeneruos lėšų, pasakyti negalime. Eigoje paaiškėja, kad reklamos sąnaudos viršija pajamas. Žinoma, klientas tokios paslaugos iš karto atsisako, nes ji neatsiperka“, – pripažįsta rinkodarininkas. Tam, kad būtų išvengta tokių nusivylimų, visiems Šeimos kortelės turėtojams pirmoji konsultacija suteikiama nemokamai. Ji padeda apsispręsti, kokia reklama verslui labiau atsipirktų.

Tam, kad pradedantis šeimos verslas galėtų pasinaudoti skaitmeninės rinkodaros žinovų paslaugomis, kas mėnesį reikėtų skirti bent 300-500 eurų. Labiau prakutusių verslų investicijos į matomumą internete siekia 500–2000 eurų, o stambūs žaidėjai, pasak pašnekovo, per mėnesį tam skiria ir daugiau kaip 2000 eurų.

Kainų klausimu kolegai antrina ir SEO specialistė Justina Skinder-Antul, MB Marketingas visiems savininkė. Jos žodžiais tariant, norinčiam geras pozicijas nemokamoje Google paieškoje užimti verslui į SEO paslaugas reikėtų investuoti triženklę sumą.

„Rezultatas yra ilgalaikis, t. y. vieną kartą investavę, klientai ilgam išlaiko aukštas pozicijas organinėje Google paieškos sistemoje. To pasiekiama visur išplatinant žinutę apie verslą, pradedant socialiniais tinklais ir baigiant ryšiais su visuomene“, – aiškina J. Skinder-Antul, Šeimos kortelės turėtojams taikanti 15 proc. nuolaidą vienkartiniam SEO projektui.

Tikslas – padėti tūkstančiams verslų
Šeimos kortelė_Asta Zaiceva-Stalmakova_GUD_versli mama

„Vis labiau pastebiu tendenciją, kad dauguma šeimų, ypač susilaukusios kelių vaikų, pradeda kurti savo verslus. Pamaniau, kad mano įmonė šiems verslams galėtų padėti. Juolab kad nauji jauni pradedantys verslai kai kada net nedrįsta kreiptis dėl dizaino paslaugų: galvoja, gal biudžetas nepatemps, gal poreikis ne visai tas. Tačiau išvydusi Šeimos kortelės nuolaidų programą, supratau, kad jos dėka atsiveria labai geros bendradarbiavimo galimybės. Pamačiau, kiek mano verslas gali prisidėti prie šeimų ir jų verslų augimo“, – argumentus beria Asta Zaiceva-Stalmakova, Šeimos kortelės turėtojams siūlanti 20 proc. nuolaidą visoms grafinio dizaino ir maketavimo paslaugoms.

Ambicingą tikslą – padėti sukurti įvaizdį 10 tūkstančių mažų ir vidutinių verslų – užsibrėžusi A. Zaiceva-Stalmakova pradedantiems verslininkams padeda apsirūpinti vizualine medžiaga, atitinkančia įmonės veiklą ir finansines galimybes. Neseniai Šeimos kortelės partnere tapusios MB „Astos studija“ savininkė šeimos verslams siūlo nuo nulio suformuoti įmonės ženklą, jo vizualinį identitetą, firminį stilių.

„Įvaizdis yra svarbi bet kokio verslo dalis. Tenka išgirsti, esą dizaino paslaugos aktualu įmonėms, o štai dirbančiam su individualia veikla nereikalingos, nes toks verslas per mažas arba jam per brangu. Vis dėlto manau, kad labai svarbu suprasti, jog prekės ženklo ar asmeninio įvaizdžio paslaugos skirtos ir reikalingos ne tik didelėms verslo įmonėms, bet ir tiems, kurie verčiasi individualia veikla“, – įsitikinusi pašnekovė, savo misija vadinanti šeimos verslo auginimą nuo pat pirmųjų žingsnių.

Nusprendusieji kreiptis dėl bendradarbiavimo šeimos verslai įvaizdžio kūrimo paslaugoms turėtų numatyti bent 150 eurų biudžetą. Už jį bus parengtas startinis įvaizdžio paketas, o konsultacija, kaip su turima medžiaga toliau suktis patiems, naudojant tam tikras nemokamas priemones, nieko nekainuos.

Šeimos kortelė_Ignas Viliušis_versli mama

Didesnių ambicijų turintiems šeimos verslams į pagalbą pasirengusi ateiti UAB „RVS konsultacijos“. Pateikusiems Šeimos kortelę, įmonė 15 proc. pigiau padeda parengti paraiškas ir su tuo susijusius dokumentus finansavimui Europos Sąjungos (ES) lėšomis gauti, o mokymams suteikia 20 proc. nuolaidą.

Pasak UAB „RVS konsultacijos“ atstovo Igno Viliušio, apie ES projektus verta galvoti tiems šeimos verslams, kuriuos domina tarptautinės rinkos, įmonės gamybinės bazės modernizacija ir plėtra įsigyjant naujus įrenginius, eksporto skatinimas per dalyvavimą užsienio parodose, aukštos pridėtinės vertės produktų ir paslaugų inovacijų kūrimas, darbuotojų kompetencijų ir kvalifikacijos kėlimas.

„Tiksliniai klientai gali būti nuo apdirbamosios pramonės įmonių iki paslaugų sektoriaus, pradedant informacinėmis technologijomis, ir baigiant finansinėmis, transportui būdingomis ir panašiomis paslaugomis“, – vardija pats neseniai trijų vaikų tėvu tapęs ir gausių šeimų iššūkius gerai suprantantis I. Viliušis.

Pasak pašnekovo, prekybinė įmonė turi mažiausiai šansų gauti ES paramą. Tačiau neretai verslai prasideda būtent nuo prekybos, tik paskui sugalvojama gaminti savo produktą, kurį iš pradžių reikia sukurti, vėliau išbandyti pagamintą prototipą ar bandomąją partiją, sertifikuoti ar patentuoti ir komercializuoti“, – aiškina I. Viliušis.

Juridinis įmonės statusas, specialisto žodžiais tariant, nėra esminis kriterijus – paramos gali kreiptis ir individuali įmonė, ir mažoji bendrija. Kur kas svarbiau idėja, ryžtas, įmonės tvarumas ir kiti veiklos rodikliai.

***

Šeimos kortelė_versli mamaNuo 2019 m. rugsėjo gausios ir neįgalius vaikus, nepaisant jų amžiaus, prižiūrinčios šeimos gali pasinaudoti Šeimos kortele, kuri užtikrina nuolaidas partnerių suteikiamoms prekėms bei paslaugoms. Šeimos kortelė užtikrina specialias lengvatas, paslaugas, privilegijas ar nuolaidas prekėms bei renginiams, bet neatstoja banko kortelės. Šeimos kortelės turėtojai įgyja galimybę naudotis vienkartinėmis ar daugkartinėmis kortelės partnerių nuolaidomis tiek viešajame, tiek privačiajame sektoriuje.

Dalyvavimas nacionalinėje Šeimos kortelės nuolaidų sistemoje valstybinėms įstaigoms ir verslui sudaro sąlygas remti gausias bei neįgalius vaikus prižiūrinčias ar slaugančias šeimas, taikant nuolaidas nacionaliniu ir regioniniu mastu. Šiuo metu Šeimos kortelę turi pusė potencialių jos gavėjų, t. y. apie 20 000 Lietuvos šeimų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Close Search Window